Samorząd - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 22 październik 2018 Godzina:
imieniny: Glikeria, Sewer

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 1

Top 2

Top mały 1

Top maly 2

Samorząd

Prezydent Sapiński promuje miasto czy siebie? ZDJĘCIA

Obecnym samorządowcom trudno jest oddzielić kampanię wyborczą od urzędowych obowiązków. Granica między promocją miasta a siebie jest bardzo cienka, ale czy w Kaliszu została przekroczona? Miasto tuż przed kampanią i w jej trakcie wydało spore pieniądze na promocję i komunikacie z mieszkańcami. Większość tych komunikatów swoją twarzą promuje prezydent, który ubiega się o reelekcję.

Kaliskie media do tej pory dość obszernie informowały o wydarzeniach w mieście, pracy urzędu, jej dobrych i złych efektach. Robiły to w większości bezpłatnie.  Władze Kalisza uznały jednak, że to za mało i zleciły czterem kaliskim tygodnikom zamieszczenie „newsletterów”. Zlecenie obowiązuje od czerwca do grudnia 2018 roku, a podatnicy zapłacą za to ponad 33 tysiące złotych.

Zlecenie zbiegło się z kampanią wyborczą, a w opłaconych pismach, w materiałach zlecanych przez miasto, dominuje prezydent Grzegorz Sapiński, jego wizerunek, wywiady z nim, pochwały inwestycji miejskich.

W lokalnych mediach można było znaleźć nawet ekskluzywne wywiady. Nie były one oznaczone jako płatne

Władze Kalisza zleciły też publikacje prasowe wydawnictwu Gremi, czyli dziennikowi Rzeczpospolita. Kosztowało to mieszkańców kolejne 37 tys. zł, a wkrótce po podpisaniu zlecenia, mogliśmy czytać w regionalnym dodatku „Rzepy” obszerny wywiad z Grzegorzem Sapińskim, ilustrowany pozowanymi zdjęciami prezydenta.

Prezydent na swoim prywatnym koncie FB chwalił się wywiadem z "Rzepą". Nie dodał, że wywiad (nie oznaczony jako płatny) zbiegł się z podpisaniem zlecenia dla tego wydawnictwa na kwotę 37 tys. zł

 Kontrowersje u radnych opozycji budzi też promocja wizerunku prezydenta w tzw. outdoorze.  Chodzi o plakaty i billboardy, które promują Kaliską Kartę Mieszkańca. Informowanie i propagowanie tej dobrej inicjatywy jest jak najbardziej potrzebne, ale twarzą kampanii stał się Grzegorz Sapiński, który chwali się, że ma już tę kartę.  W ten sposób połączono reklamę akcji samorządowej z reklamą wizerunku kandydata na urząd prezydenta, który jest urzędującym szefem samorządu. Płacą za to podatnicy, kolejne 7 tysięcy złotych. Ponadto prezydent z taką formą reklamy ma przewagę nad konkurencją, bo mógł się „wywiesić” np. na płocie Aquaparku czy tuż przy wejściu do ratusza, a inni kandydaci nie mogą tego zrobić. Wynika to wprost z zarządzenia dotyczącego kampanii wyborczej, które wydał sam Grzegorz Sapiński.

Zwykły kaliszanin promuję Kartę Mieszkańca. Akurat osobie z pensją prezydenta karta ta chyba nie jest aż tak konieczna

Łącznie wyżej wymienione działania promocyjne miasta i (czy) prezydenta kosztują budżet miasta 77 tys. zł.

Miasto w tej kadencji kilka razy podejmowało się kontrowersyjnych działań i wydatków w zakresie promocji. W 2015 roku władze miasta wydały promocyjne pismo „Kalisz.pl”. Kosztowało to podatników 50 tys. zł. Po oburzeniu opinii publicznej, miasto wycofało się z dalszego wydawania tego pisma.

Kontrowersje wzbudzała też współpraca władz Kalisza z Marcinem Andrzejewskim. Specjalista ds. promocji podpisał z miastem umowy  cywilnoprawne na około 100 tys. zł.  Części tych pieniędzy nie dostał, bo nie wywiązał się z wszystkich zadań. Miał on  „opracować pisemną koncepcję identyfikację wizualnej kampanii reklamowej” i „wyznaczać strategiczne obszary działania, ważne z punktu widzenia działań informacyjnych i promocyjnych”.   Po jego odejściu kolejna firma dostała to samo zlecenie.  Premium Consulting za podobne działania promocyjne dostało 100 tys. zł. Dziś analogiczną rolę do Marcina Andrzejewskiego pełni Katarzyna Zielińska i jej Opus Bonum.  Za prowadzenie miejskich fanpage dostaje 4 tys. zł brutto miesięcznie.   Dlaczego władze Kalisza takie zadania zlecają podmiotom z zewnątrz? Bez przetargu czy konkursu? Dlaczego nie robią tego etatowi pracownicy wydziału promocji? -  Decyzję o formie wykonywania obowiązków w zakresie promocji miasta i obsługi mediów społecznościowych należą do Prezydenta Miasta Kalisza jako Kierownika Urzędu Miasta, w Jego ocenie umowa cywilno-prawna zapewnia wykonywanie tych zadań skuteczniej niż umowa o pracę.  – mówi nam Elżbieta Zmarzła, rzecznik kaliskiego Ratusza.

MS, fot. autor

poziomy 1

Slaider podstrony

poziomy 2

Kategorie P

3R

4R

poziomy 3

Kalendarz P

Październik 2018

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
  • Na dziś nie ma jeszcze wpisanych żadnych wydarzeń. Sprawdź kolejne terminy, a jeśli dziś dzieje się coś interesującego, napisz o tym do nas na:

Poziomy 4

Ogloszenia Podstrony

SKUP AUT OSOBOWE DOSTAWCZE PO 2000R-DOJADE NATYCHMIAST

19.10.18
KUPIMY AUTA OSOBOWE DOSTAWCZE po 2000r w dobrej cenie-nie złomujemy!! oraz KAŻDEGO SPRINTERA-bez...

kurtki wełniane, slimowane, nowe, niskie ceny, jesienna promocja

21.10.18
Zapraszamy na jesienną promocję eleganckich kurtek wełnianych idealnych na jesienne chłody, duży...

Mieszkanie os. korczak

21.10.18
Sprzedam dwupokojowe mieszkanie na osiedlu Korczak. Mieszkanie zadbane, słoneczne, na 1 piętrze w...

Praca dla rencisty

19.10.18
Rencista szuka pracy – do dogadania !!!!! w godzinach 8.oo do 14.oo Oczekiwana pensja 1000 zł na...

Oferuje pozyczki osobiste, od 9000 do 690,000,000 PLN/€

20.10.18
Potrzebujesz szybki kredyt? Reakcja natychmiastowa zasada! Szybko dostac prywatnej pozyczki bez...
Dodaj ogłoszenie

poziomy 5

Redakcja portalu

www.faktykaliskie.pl
ul. Wrocławska 53-57, Kalisz
tel. 785 204 665
e-mail:

Redaktor portalu
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Magazyn Miejski
ul. Wrocławska 53-57, Kalisz
tel. 62 598 47 81
e-mail:

Kierownik redakcji
Marcin Spętany

W związku z wejściem w życie zmian w prawie ochrony danych osobowych i rozporządzenia unijnego RODO informujemy, że na naszej stronie www.faktykaliskie.pl, która należy do Grupy Multimedia Polska, używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty współpracujące z nami oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą wyświetlać reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z obowiązującymi przepisami, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami lub kliknij przycisk „przejdź do strony”. Kliknięcie opcji „przejdź do strony” jest automatycznie wyzwoleniem akceptacji powyższych zasad naszego regulaminu.

Informacje, które będą wykorzystywane:
Typ przeglądarki i jej ustawienia. Informacje o systemie operacyjnym urządzenia końcowego. Informacje o zainstalowanych plikach cookie. Informacje o innych identyfikatorach przypisanych do urządzenia końcowego. Adres IP, z którego urządzenie końcowe uzyskuje dostęp do strony internetowej klienta lub aplikacji mobilnej Informacje o aktywności użytkownika na urządzeniu końcowym, w tym o odwiedzanych stronach internetowych i wykorzystywanych aplikacjach mobilnych. Informacje o położeniu geograficznym urządzenia końcowego będą wykorzystywane.

Multimedia Polska S.A. dokłada wszelkich starań, aby niezbędne przetwarzanie Twoich danych osobowe było zgodne z przepisami prawa i nie naruszało Twoich podstawowych praw i wolności, w szczególności prawa do ochrony Twoich danych osobowych. Niniejsza Polityka Prywatności określa generalne zasady, według których przetwarzane są przez nas Twoje dane osobowe. Multimedia Polska S.A. pozyskuje Twoje dane bezpośrednio od Ciebie, ponadto ich powstanie może być skutkiem Twojej aktywności związanej ze korzystaniem przez Ciebie z naszych usług telekomunikacyjnych. W pewnych przypadkach, w ramach  prowadzonej przez Multimedia Polska S.A. działalności operacyjnej, dane dotyczące Twojej osoby mogą także być także pozyskiwane z innych źródeł. Przeczytaj uważnie zawarte w niniejszej Polityce zasady, aby zrozumieć jak i na jakich podstawach prawnych Multimedia Polska S.A. przetwarza Twoje dane osobowe. Jeśli w chwili czytania niniejszej Polityki jesteś naszym klientem musisz wiedzieć, że Twoje ewentualne żądanie zaprzestania przetwarzania Twoich danych osobowych nie spowoduje natychmiastowego zaprzestania przetwarzania i usunięcia  tych danych z zasobów informacyjnych Multimedia Polska S.A. Proces wygaszania przetwarzania Twoich danych będzie zgodny z przepisami obowiązującego prawa, a zasady tego wygaszania są zawarte w niniejszej Polityce.

Dane kontaktowe
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Multimedia Polska S.A. z siedzibą w Gdyni (81-341), przy ulicy Tadeusza Wendy 7/9, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000238931, REGON: 190007345, NIP: 5861044881, kapitał zakładowy i łączna suma uiszczonych wkładów wynosi: 91.764.808,00 PLN Organ nadzoru ochrony danych osobowych
Jeśli masz zastrzeżenia co do sposobu i zakresu przetwarzania przez nas Twoich danych, bądź też  chcesz wnieść skargę na sposób obsługi Twojego wniosku lub żądania, informujemy Cię że właściwym organem nadzorczym w tym zakresie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kontakt w sprawie Twoich danych: w celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do Biura Obsługi Klienta, lub skontaktuj z infolinią pod numerem 244 244 244.