Społeczne - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 26 listopad 2020 Godzina:
imieniny: Delfina, Delfin

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 2

Top 1

Top mały 1

Top maly 2

Społeczne

Efekt koronawirusa w branży kosmetycznej. Tak zmieniły się preferencje kobiet

Pandemia uderza w różne sektory gospodarki, a jej skutki odczuwa m.in. branża kosmetyczna. Obowiązek noszenia maseczek, praca zdalna i brak imprez spowodowały, że panie rzadziej się malują i zaopatrują w kosmetyki. Są jednak usługi, które przetrwały i mają się dobrze. Co jest tego powodem?

,,Efekt szminki'' to zjawisko w okresach kryzysów gospodarczych, oznaczające  mechanizm polegający na radykalnej zmianie preferencji konsumentów - zmniejsza się konsumpcja dóbr luksusowych o dużej wartości (np. samochodów), a wzrasta konsumpcja dóbr luksusowych o relatywnie mniejszej wartości (np. urządzeń elektronicznych, produktów spożywczych czy kosmetyków). Pandemia nieco zmodyfikowała to pojęcie. Zainteresowanie kosmetykami zdecydowanie zmalało.

Maseczka zamiast makijażu

Prawidłowo założona maseczka zasłania połowę twarzy. I to jest głównym powodem malejącego zainteresowania malowaniem się. Z jednej strony pewne niedoskonałości, zamiast kosmetykami, można przykryć maseczką, z drugiej – makijaż nie ma możliwości przetrwać pod nią nienaruszony. Nie sprawdzają się kosmetyki o oleistej i tłustej formule, to samo dotyczy wszelkich produktów do pielęgnacji ust. Pod wpływem ciepła takie specyfiki wcierają się w maseczkę i po jej ściągnięciu wygląda się po prostu nieestetycznie.

Oprócz tego kobiety rezygnują z make-upu z powodów zawodowych. Dawniej, idąc do biura, każda dbała o swój wizerunek i inwestowała w wygląd. Dzisiaj te same kobiety pracują zdalnie, w zaciszu swoich domów. W ten sposób nie zaopatrują się w nowe produkty, bo te, które mają wolniej się zużywają.

Makijażystki bez zajęcia

Kluczowym powodem kryzysu w branży kosmetycznej są także odwołane imprezy okolicznościowe takie jak wesela czy osiemnastki. Kalendarze makijażystek zawsze były zapełnione po brzegi, a do najlepszych trzeba było umawiać się na nawet z rocznym wyprzedzeniem. Dzisiaj większość terminów jest już niekatualna. A wizażystki mogą malować jedynie podczas przeprowadzanych szkoleń albo wśród swoich znajomych. - Sytuacja jest nieciekawa dla branży beauty. Wcześniejsze limity osób na imprezach okolicznościowych jak i aktualny brak tych imprez sprawił, że nasza branża praktycznie stoi. Terminy, które były zarezerwowane na ostatnie miesiące przepadły. Aktualnie jedyne makijaże, które wykonuję są na sesje zdjęciowe - mówi nam makijażystka Weronika Matysiak.

Jeśli nie makijaż, to co?

Istnieją jednak usługi, które pomimo pandemii cieszą się dużym zainteresowaniem, bo przecież kobiety nadal chcą być zadbane i wyglądać atrakcyjnie. Skoro muszą zakrywać dolną część twarzy, pragną wyeksponować to, co widoczne. Chętnie więc umawiają się na wizyty do stylistów rzęs. Przez ten niewielki zabieg mogą poczuć się piękniejsze, ponieważ dobrze „zrobione” oko zmienia całą twarz. - Ładnie się wygląda nawet gdy maseczka jest założona. Poza tym wstajesz i nie trzeba się malować. One tak zmieniają  twarz, że inne kosmetyki nie są już tak bardzo potrzebne. To jest ogromna zaleta sztucznych rzęs - mówi jedna z czytelniczek naszego portalu.

Na brak pracy nie mogą narzekać także manikiurzystki. Podczas gdy makijaż nie jest już najważniejszy, zadbanie dłonie i paznokcie nadal są bardzo ważne dla wielu pań. - Dużo salonów w obecnej sytuacji podwyższa ceny m.in. przez środki dezynfekujące. Ale ważne jest to, aby być ludzkim w tym trudnym dla nas wszystkich czasie poprzez różnorodne promocje czy niskie ceny. Szczerze mówiąc nie odczuwamy mniej pracy. Kobiety nadal chętnie korzystają z naszych usług. Od samego rana do wieczora robimy wszystko, aby klient wyszedł zadowolony i z uśmiechem na twarzy – mówią Nikola Kryszak i Angelika Owczarek z salonu Stylizacja Piękna w Kaliszu.

Zabiegi przeprowadzane są oczywiście z uwzględnieniem reżimu sanitarnego. -W naszym salonie nawet przed pandemią były zachowane środki ostrożności. Jednak jest to praca z człowiekiem i po każdym kliencie jest dezynfekowane miejsce pracy i urządzenia. Plus zabiegi wykonujemy w maseczkach i o to samo prosimy klientów - dodają kosmetyczki.

JF, red. Mik, fot. pixabay

Inside Max P

Kategorie P

3R

4R

Poziomy Bottom

5R

W związku z wejściem w życie zmian w prawie ochrony danych osobowych i rozporządzenia unijnego RODO informujemy, że na naszej stronie www.faktykaliskie.pl, która należy do Grupy Multimedia Polska, używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty współpracujące z nami oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą wyświetlać reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z obowiązującymi przepisami, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami lub kliknij przycisk „przejdź do strony”. Kliknięcie opcji „przejdź do strony” jest automatycznie wyzwoleniem akceptacji powyższych zasad naszego regulaminu.

Informacje, które będą wykorzystywane:
Typ przeglądarki i jej ustawienia. Informacje o systemie operacyjnym urządzenia końcowego. Informacje o zainstalowanych plikach cookie. Informacje o innych identyfikatorach przypisanych do urządzenia końcowego. Adres IP, z którego urządzenie końcowe uzyskuje dostęp do strony internetowej klienta lub aplikacji mobilnej Informacje o aktywności użytkownika na urządzeniu końcowym, w tym o odwiedzanych stronach internetowych i wykorzystywanych aplikacjach mobilnych. Informacje o położeniu geograficznym urządzenia końcowego będą wykorzystywane.

Multimedia Polska S.A. dokłada wszelkich starań, aby niezbędne przetwarzanie Twoich danych osobowe było zgodne z przepisami prawa i nie naruszało Twoich podstawowych praw i wolności, w szczególności prawa do ochrony Twoich danych osobowych. Niniejsza Polityka Prywatności określa generalne zasady, według których przetwarzane są przez nas Twoje dane osobowe. Multimedia Polska S.A. pozyskuje Twoje dane bezpośrednio od Ciebie, ponadto ich powstanie może być skutkiem Twojej aktywności związanej ze korzystaniem przez Ciebie z naszych usług telekomunikacyjnych. W pewnych przypadkach, w ramach  prowadzonej przez Multimedia Polska S.A. działalności operacyjnej, dane dotyczące Twojej osoby mogą także być także pozyskiwane z innych źródeł. Przeczytaj uważnie zawarte w niniejszej Polityce zasady, aby zrozumieć jak i na jakich podstawach prawnych Multimedia Polska S.A. przetwarza Twoje dane osobowe. Jeśli w chwili czytania niniejszej Polityki jesteś naszym klientem musisz wiedzieć, że Twoje ewentualne żądanie zaprzestania przetwarzania Twoich danych osobowych nie spowoduje natychmiastowego zaprzestania przetwarzania i usunięcia  tych danych z zasobów informacyjnych Multimedia Polska S.A. Proces wygaszania przetwarzania Twoich danych będzie zgodny z przepisami obowiązującego prawa, a zasady tego wygaszania są zawarte w niniejszej Polityce.

Dane kontaktowe
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Multimedia Polska S.A. z siedzibą w Gdyni (81-341), przy ulicy Tadeusza Wendy 7/9, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000238931, REGON: 190007345, NIP: 5861044881, kapitał zakładowy i łączna suma uiszczonych wkładów wynosi: 91.764.808,00 PLN Organ nadzoru ochrony danych osobowych
Jeśli masz zastrzeżenia co do sposobu i zakresu przetwarzania przez nas Twoich danych, bądź też  chcesz wnieść skargę na sposób obsługi Twojego wniosku lub żądania, informujemy Cię że właściwym organem nadzorczym w tym zakresie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kontakt w sprawie Twoich danych: w celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do Biura Obsługi Klienta, lub skontaktuj z infolinią pod numerem 244 244 244.