Społeczne - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 26 listopad 2020 Godzina:
imieniny: Delfina, Delfin

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 2

Top 1

Top mały 1

Top maly 2

Społeczne

Serce firmy – pracownicy. Akademia PR Commplace na tropie dobrych relacji wewnętrznych

Budowanie dobrych relacji w firmie zależy od wielu czynników, jednak to pracownicy są prawdziwym sercem firmy, od których zależy powodzenie wszystkich projektów i realizacji. Właśnie dlatego dobre stosunki wewnątrz firmy są równie ważne, co kontakt z klientami. Jak odpowiednio rozpocząć współpracę i jak zachować się przy ewentualnym jej zakończeniu?

Witamy na pokładzie – nowy pracownik

Pierwsze wrażenie można zrobić wyłącznie raz, dlatego właśnie warto zwrócić uwagę już na pierwsze spotkanie z potencjalnym pracownikiem. Niestety nie zawsze przebiega ono tak, jak powinno. Z badań wynika, że nowy pracownik już na rozmowie kwalifikacyjnej, bardziej niż wysokość zarobków, chciałby znać przebieg pierwszych tygodni w firmie. Zakres obowiązków oraz procesy wdrożenia do nowych zadań obejmuje tzw. onboarding pracowników, o którym więcej przeczytasz w tym artykule: https://commplace.pl/blog/onboarding-pracownika-witamy-na-pokladzie/ . Zaprezentowanie programu wdrożeniowego już na etapie rekrutacji wywiera pozytywne wrażenie na kandydacie, dlatego choć ta praktyka nie jest jeszcze jednym z integralnych elementów rekrutacji, coraz częściej znajduje swoje zasłużone miejsce w wielu organizacjach.

 

Komunikacja wewnętrzna i jej wpływ na zespół

Relacje wewnątrz firmy nie dotyczą jedynie komunikacji kadry zarządzającej z pracownikami, ale także kontaktu w zespole. Nieskuteczna komunikacja generuje straty finansowe, ponieważ spada motywacja zespołu oraz jego efektywność. Jest to spowodowane złym przepływem informacji oraz wynikającymi z tego konfliktami interpersonalnymi. Taki chaos nie sprzyja żadnym obowiązkom. Jeśli taka sytuacja ma miejsce wewnątrz firmy, efekty pracy nie są zadowalające. Stąd kadra zarządzająca przekierowuje swoją frustrację na nieefektywność pracowników i koło wzajemnych irytacji rośnie. Tak relacje nie powinny wyglądać. Dlatego przeczytaj w artykule: https://commplace.pl/blog/komunikacja-wewnetrzna/, jak powinna wyglądać komunikacja pracownicza i jak budować odpowiedni dialog w firmie.

Jak zatrzymać pracownika w firmie i czy warto to robić?

Na to pytanie odpowiada wskaźnik retencji. Czym jest ten, obcy dla wielu, termin? Przede wszystkim jest to zdolność organizacji do zatrzymania pracowników wewnątrz firmy. Im wyższy jest poziom retencji, tym więcej pracowników zostanie w organizacji. Pracodawca może ustalić dowolny okres pomiaru retencji, w zależności od tego, jakie kryterium pomiaru przyjmie. Może być to np. rok tuż po okresie próbnym. O tym co możesz zaoferować swoim pracownikom i jak zbudować relacje, które zatrzymają ich w firmie w sposób naturalny, przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/retencja-pracownikow-pomiar-i-znaczenie/. Dowiesz się z niego, co zrobić, żeby kluczowi pracownicy chcieli na stałe związać się z firmą. Nie zapominaj, że konkurencja nie śpi!

Dlaczego pracownicy odchodzą z firmy i jak ich zatrzymać?

Kapitał ludzki jest jednym z najważniejszych czynników budujących przewagę konkurencyjną i sukces firmy. Właśnie dlatego tak trudno jest utrzymać pracowników wewnątrz organizacji i zminimalizować niedobory kadrowe. Kompetencja pracowników to coś, co jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach, dlatego konkurencja dwoi się i troi, aby pozyskać liderów i zbudować zespół marzeń. Czym tak naprawdę jest rotacja pracowników i jak ją mierzyć? Tego dowiesz się z artykułu na blogu Commplace: https://commplace.pl/blog/rotacja-pracownikow-w-firmie-dlaczego-odchodza/. Pamiętaj, że przyczyn rotacji może być wiele. Niekiedy zmiana jest bardzo pożądana, dlatego przeanalizuj sytuację pracowniczą w swojej firmie i wyeliminuj czynniki negatywnie wpływające na komunikację wewnętrzną. Tylko wtedy serce Twojej organizacji będzie biło bez zakłóceń.

artykuł sponsorowany

Inside Max P

Kategorie P

3R

4R

Poziomy Bottom

5R

W związku z wejściem w życie zmian w prawie ochrony danych osobowych i rozporządzenia unijnego RODO informujemy, że na naszej stronie www.faktykaliskie.pl, która należy do Grupy Multimedia Polska, używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty współpracujące z nami oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą wyświetlać reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z obowiązującymi przepisami, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami lub kliknij przycisk „przejdź do strony”. Kliknięcie opcji „przejdź do strony” jest automatycznie wyzwoleniem akceptacji powyższych zasad naszego regulaminu.

Informacje, które będą wykorzystywane:
Typ przeglądarki i jej ustawienia. Informacje o systemie operacyjnym urządzenia końcowego. Informacje o zainstalowanych plikach cookie. Informacje o innych identyfikatorach przypisanych do urządzenia końcowego. Adres IP, z którego urządzenie końcowe uzyskuje dostęp do strony internetowej klienta lub aplikacji mobilnej Informacje o aktywności użytkownika na urządzeniu końcowym, w tym o odwiedzanych stronach internetowych i wykorzystywanych aplikacjach mobilnych. Informacje o położeniu geograficznym urządzenia końcowego będą wykorzystywane.

Multimedia Polska S.A. dokłada wszelkich starań, aby niezbędne przetwarzanie Twoich danych osobowe było zgodne z przepisami prawa i nie naruszało Twoich podstawowych praw i wolności, w szczególności prawa do ochrony Twoich danych osobowych. Niniejsza Polityka Prywatności określa generalne zasady, według których przetwarzane są przez nas Twoje dane osobowe. Multimedia Polska S.A. pozyskuje Twoje dane bezpośrednio od Ciebie, ponadto ich powstanie może być skutkiem Twojej aktywności związanej ze korzystaniem przez Ciebie z naszych usług telekomunikacyjnych. W pewnych przypadkach, w ramach  prowadzonej przez Multimedia Polska S.A. działalności operacyjnej, dane dotyczące Twojej osoby mogą także być także pozyskiwane z innych źródeł. Przeczytaj uważnie zawarte w niniejszej Polityce zasady, aby zrozumieć jak i na jakich podstawach prawnych Multimedia Polska S.A. przetwarza Twoje dane osobowe. Jeśli w chwili czytania niniejszej Polityki jesteś naszym klientem musisz wiedzieć, że Twoje ewentualne żądanie zaprzestania przetwarzania Twoich danych osobowych nie spowoduje natychmiastowego zaprzestania przetwarzania i usunięcia  tych danych z zasobów informacyjnych Multimedia Polska S.A. Proces wygaszania przetwarzania Twoich danych będzie zgodny z przepisami obowiązującego prawa, a zasady tego wygaszania są zawarte w niniejszej Polityce.

Dane kontaktowe
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Multimedia Polska S.A. z siedzibą w Gdyni (81-341), przy ulicy Tadeusza Wendy 7/9, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000238931, REGON: 190007345, NIP: 5861044881, kapitał zakładowy i łączna suma uiszczonych wkładów wynosi: 91.764.808,00 PLN Organ nadzoru ochrony danych osobowych
Jeśli masz zastrzeżenia co do sposobu i zakresu przetwarzania przez nas Twoich danych, bądź też  chcesz wnieść skargę na sposób obsługi Twojego wniosku lub żądania, informujemy Cię że właściwym organem nadzorczym w tym zakresie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kontakt w sprawie Twoich danych: w celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do Biura Obsługi Klienta, lub skontaktuj z infolinią pod numerem 244 244 244.