Społeczne - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 11 maj 2021 Godzina:
imieniny: Ignacja, Lutogniew

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 2

Top 1

Top mały 1

Top maly 2

Społeczne

Efekt koronawirusa w branży kosmetycznej. Tak zmieniły się preferencje kobiet

Pandemia uderza w różne sektory gospodarki, a jej skutki odczuwa m.in. branża kosmetyczna. Obowiązek noszenia maseczek, praca zdalna i brak imprez spowodowały, że panie rzadziej się malują i zaopatrują w kosmetyki. Są jednak usługi, które przetrwały i mają się dobrze. Co jest tego powodem?

,,Efekt szminki'' to zjawisko w okresach kryzysów gospodarczych, oznaczające  mechanizm polegający na radykalnej zmianie preferencji konsumentów - zmniejsza się konsumpcja dóbr luksusowych o dużej wartości (np. samochodów), a wzrasta konsumpcja dóbr luksusowych o relatywnie mniejszej wartości (np. urządzeń elektronicznych, produktów spożywczych czy kosmetyków). Pandemia nieco zmodyfikowała to pojęcie. Zainteresowanie kosmetykami zdecydowanie zmalało.

Maseczka zamiast makijażu

Prawidłowo założona maseczka zasłania połowę twarzy. I to jest głównym powodem malejącego zainteresowania malowaniem się. Z jednej strony pewne niedoskonałości, zamiast kosmetykami, można przykryć maseczką, z drugiej – makijaż nie ma możliwości przetrwać pod nią nienaruszony. Nie sprawdzają się kosmetyki o oleistej i tłustej formule, to samo dotyczy wszelkich produktów do pielęgnacji ust. Pod wpływem ciepła takie specyfiki wcierają się w maseczkę i po jej ściągnięciu wygląda się po prostu nieestetycznie.

Oprócz tego kobiety rezygnują z make-upu z powodów zawodowych. Dawniej, idąc do biura, każda dbała o swój wizerunek i inwestowała w wygląd. Dzisiaj te same kobiety pracują zdalnie, w zaciszu swoich domów. W ten sposób nie zaopatrują się w nowe produkty, bo te, które mają wolniej się zużywają.

Makijażystki bez zajęcia

Kluczowym powodem kryzysu w branży kosmetycznej są także odwołane imprezy okolicznościowe takie jak wesela czy osiemnastki. Kalendarze makijażystek zawsze były zapełnione po brzegi, a do najlepszych trzeba było umawiać się na nawet z rocznym wyprzedzeniem. Dzisiaj większość terminów jest już niekatualna. A wizażystki mogą malować jedynie podczas przeprowadzanych szkoleń albo wśród swoich znajomych. - Sytuacja jest nieciekawa dla branży beauty. Wcześniejsze limity osób na imprezach okolicznościowych jak i aktualny brak tych imprez sprawił, że nasza branża praktycznie stoi. Terminy, które były zarezerwowane na ostatnie miesiące przepadły. Aktualnie jedyne makijaże, które wykonuję są na sesje zdjęciowe - mówi nam makijażystka Weronika Matysiak.

Jeśli nie makijaż, to co?

Istnieją jednak usługi, które pomimo pandemii cieszą się dużym zainteresowaniem, bo przecież kobiety nadal chcą być zadbane i wyglądać atrakcyjnie. Skoro muszą zakrywać dolną część twarzy, pragną wyeksponować to, co widoczne. Chętnie więc umawiają się na wizyty do stylistów rzęs. Przez ten niewielki zabieg mogą poczuć się piękniejsze, ponieważ dobrze „zrobione” oko zmienia całą twarz. - Ładnie się wygląda nawet gdy maseczka jest założona. Poza tym wstajesz i nie trzeba się malować. One tak zmieniają  twarz, że inne kosmetyki nie są już tak bardzo potrzebne. To jest ogromna zaleta sztucznych rzęs - mówi jedna z czytelniczek naszego portalu.

Na brak pracy nie mogą narzekać także manikiurzystki. Podczas gdy makijaż nie jest już najważniejszy, zadbanie dłonie i paznokcie nadal są bardzo ważne dla wielu pań. - Dużo salonów w obecnej sytuacji podwyższa ceny m.in. przez środki dezynfekujące. Ale ważne jest to, aby być ludzkim w tym trudnym dla nas wszystkich czasie poprzez różnorodne promocje czy niskie ceny. Szczerze mówiąc nie odczuwamy mniej pracy. Kobiety nadal chętnie korzystają z naszych usług. Od samego rana do wieczora robimy wszystko, aby klient wyszedł zadowolony i z uśmiechem na twarzy – mówią Nikola Kryszak i Angelika Owczarek z salonu Stylizacja Piękna w Kaliszu.

Zabiegi przeprowadzane są oczywiście z uwzględnieniem reżimu sanitarnego. -W naszym salonie nawet przed pandemią były zachowane środki ostrożności. Jednak jest to praca z człowiekiem i po każdym kliencie jest dezynfekowane miejsce pracy i urządzenia. Plus zabiegi wykonujemy w maseczkach i o to samo prosimy klientów - dodają kosmetyczki.

JF, red. Mik, fot. pixabay

Inside Max P

Inside 2

Kategorie P

3R

4R

Poziomy Bottom

5R

Google Ads

Redakcja portalu

https://www.facebook.com/faktykaliskiepl

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor prowadzący
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Oglądaj nas na kanale 232 i/ lub 140 

Multimedia Polska/ Vectra oraz na kanale YT

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor naczelna
Agnieszka Gierz

Fundacja Reakcja

Nadawcą Telewizji Kalisz 

i wydawcą portalu faktykaliskie.pl jest Fundacja Reakcja

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 607 942 977
e-mail: biuro@fundacja-reakcja.pl

Prezes fundacji
Marcin Spętany

https://www.fundacja-reakcja.pl/