Społeczne - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 18 kwiecień 2021 Godzina:
imieniny: Alicja, Apoloniusz

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 2

Top 1

Top mały 1

Top maly 2

Społeczne

Między Poznaniem a Wrocławiem pojedziemy szybciej

Między Rawiczem a Czempiniem, na linii Wrocław – Poznań, maszyny przygotowują trasę do prędkości 160 km/h. Pociągi między stolicami Dolnego Śląska i Wielkopolski pojadą szybciej i ciszej w ok. 90 min Podbijarka i szlifierka rozpoczęły prace od strony Rawicza. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za ok. 1,5 mld zł współfinansowaną z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Zamierzony efekt inwestycji, skrócenie czasu podróży do ok. 90 min ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Wielkopolski zapewnią prace specjalnych maszyn. Od Rawicza w stronę Czempinia  regulację 70 km torów prowadzi tzw. podbijarka. Następnie do szlifowania szyn wykorzystywany jest pociąg Speno. To maszyna, która „bada” ultradźwiękami powierzchnie szyn, a następnie szlifuje z dokładnością poniżej milimetra. Takie działania zwiększą komfort podróży pociągiem, ograniczą hałas, a także wydłużą czas użytkowania torów.

Praca maszyn nie wpływa na rozkład jazdy pociągów. Wymagana jest specjalna organizacji ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych, gdzie przygotowany musi być tor i zabezpieczony teren skrzyżowania. Informacje o zmianach w ruchu drogowym są przekazywane na bieżąco dla każdej miejscowości. Prace na skrzyżowaniach zajmują od kilku godzin do 2 dni i są uzgadniane z zarządcami dróg. Zakończenie robót przewidziane jest w kwietniu.

Krótsze podróże dostępniejsze stacje i przystanki

Na dolnośląskim odcinku trasy Wrocław – Poznań oraz między Poznaniem a Czempiniem pociągi już jeżdżą z prędkością do 160 km/h. Podróżni mają zapewniony komfortowy dostępu do pociągów. Istotnym efektem inwestycji na „środkowym” odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego jest 5 dostępniejszych stacji i 6 przystanków. Dla podróżnych, szczególnie osób  mających trudności z poruszaniem się, przygotowano windy oraz pochylnie. Są nowe tory, sieć trakcyjna, nowoczesne urządzenia sterowania. Bezpieczeństwo na trasie zwiększyły nowe bezkolizyjne skrzyżowania oraz przebudowa 24 przejazdów kolejowo-drogowych. Czas podroży z Wrocławia do Poznania skrócił się nawet do 1 h:44 min.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to inwestycja za ok. 1,5 mld zł współfinansowana w wysokości ok. 1 mld zł ze środków Unii Europejskiej z instrumentu (CEF) „Łącząc Europę”.

Źródło: PKP, fot. pixabay

Inside Max P

Kategorie P

3R

4R

Poziomy Bottom

5R

Google Ads

Redakcja portalu

https://www.facebook.com/faktykaliskiepl

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor prowadzący
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Oglądaj nas na kanale 232 i/ lub 140 

Multimedia Polska/ Vectra oraz na kanale YT

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor naczelna
Agnieszka Gierz

Fundacja Reakcja

Nadawcą Telewizji Kalisz 

i wydawcą portalu faktykaliskie.pl jest Fundacja Reakcja

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 607 942 977
e-mail: biuro@fundacja-reakcja.pl

Prezes fundacji
Marcin Spętany

https://www.fundacja-reakcja.pl/