Społeczne - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 18 kwiecień 2021 Godzina:
imieniny: Alicja, Apoloniusz

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 2

Top 1

Top mały 1

Top maly 2

Społeczne

Szybciej z Wielkopolski do Wrocławia

Będzie lepsza obsługa pasażerów na stacjach, krótszy czas podróży oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym – zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka przygotowuje się do modernizacji linii E59, łączącej Wielkopolskę z Wrocławiem. Inwestycja obejmie ostatni, 70-kilometrowy odcinek z Czempinia do granicy województwa dolnośląskiego. Podpisanie umowy z wykonawcami na kwotę 1,5 mld zł ma nastąpić wiosną.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kompleksowo przebudują 70 km trasy od Czempinia do granicy województwa wielkopolskiego. Prace obejmą 5 stacji: Rawicz, Bojanowo, Leszno, Stare Bojanowo i Kościan. Efektem będą bardziej komfortowe perony, wyposażone m.in. w  nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Podróżni skorzystają z nowej informacji głosowej i wizualnej. Stacje będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy wyposażenie 24 przejazdów kolejowo-drogowych w nowe urządzenia zabezpieczające – rogatki, sygnalizację świetlną, dźwiękową, a także w monitoring. Ponadto wybudowane będą
3 wiadukty drogowe w Pakówce, Lesznie i Klonówcu oraz 4 wiadukty kolejowe w Rawiczu i Kościanie. Sprawny przejazd pociągów zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie.

Po nowych torach pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Skróci się czas przejazdu dla podróżnych najszybszych pociągów między Czempiniem a granicą woj. wielkopolskiego - o około 20 minut.

Już dziś, dzięki przebudowie odcinka od Wrocławia do granicy województwa, pociągi regionalne i międzyregionalne jeżdżą szybciej. Po zakończeniu przebudowy linii Poznań – Wrocław czas przejazdu najszybszych pociągów między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska skróci się do około 90 minut.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”. Koszt inwestycji to 1,5 mld zł, z czego 1,2 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

RED, fot. arch, infografika: PKP

Inside Max P

Kategorie P

3R

4R

Poziomy Bottom

5R

Google Ads

Redakcja portalu

https://www.facebook.com/faktykaliskiepl

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor prowadzący
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Oglądaj nas na kanale 232 i/ lub 140 

Multimedia Polska/ Vectra oraz na kanale YT

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor naczelna
Agnieszka Gierz

Fundacja Reakcja

Nadawcą Telewizji Kalisz 

i wydawcą portalu faktykaliskie.pl jest Fundacja Reakcja

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 607 942 977
e-mail: biuro@fundacja-reakcja.pl

Prezes fundacji
Marcin Spętany

https://www.fundacja-reakcja.pl/