Społeczne - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 22 październik 2021 Godzina:
imieniny: Glikeria, Sewer

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 2

Top 1

Top mały 1

Społeczne

Wyglądają na niepełnoletnich lub wstawionych – dlaczego kaliski urząd zatrudnił takie osoby?

Nieletni lub wyglądający na nietrzeźwego – tak można opisać wysłannika Miasta do zadań specjalnych. Magistrat sprawdza, czy w sklepach, w których można kupić alkohol sprzedawcy przestrzegają prawa. Jeśli zaliczą wpadkę zostaną zaproszeni na szkolenie z asertywności. Akcja pod kryptonimem „Tajny klient" trwa do końca roku i jest jednym z elementów Kaliskich Dni Trzeźwości.

Klient tajny do końca nie jest. Przy pierwszej próbie – bez względu, czy sprzedawca przeszedł ją pomyślnie, czy też nie - audytor się ujawnia. I informuje o badaniu zleconym przez Wydział Spraw Społecznych i Mieszkaniowych Urzędu Miasta Kalisza. Jeśli sprzedający egzamin z przestrzegania zasad obleje szkolenie odbędzie się od razu na miejscu. A kupujący podszywający się pod nieletniego bądź nietrzeźwego, który chce kupić alkohol w każdym z tych punktów pojawi się ponownie.

Punkty, które chciały sprzedać alkohol dwukrotnie osobie wyglądającej na nieletnią lub pod wpływem alkoholu zostaną zaproszone na dwugodzinne szkolenie online. Będzie ono uczyło odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu oraz sposobów odmawiania tym, którym sprzedać go nie wolno. Takie punkty otrzymają też dodatkowe materiały szkoleniowe – wyjaśnia Janusz Sibiński z Wydziału Spraw Społecznych i Mieszkaniowych UMK, który odpowiedzialny jest za profilaktykę alkoholową. - Na razie wyniki są obiecujące, co znaczy, że większość placówek nie sprzedaje alkoholu osobom nieuprawnionym.

W Kaliszu wytypowano pięćdziesiąt punktów sprzedaży alkoholu, w których pojawią się tajemniczy klienci. Będą to sklepy spożywcze, monopolowe oraz lokale gastronomiczne. Raport z edukacyjno – profilaktycznych działań pozwoli opracować koleje działania zmniejszające spożycie alkoholu, które rośnie z roku na rok. A problem pogłębiła pandemia. W pierwszym lockdownie 43 procent ankietowanych przyznało, że częściej sięgają po trunki wyskokowe.

Dzień od „małpki" przed pracą zaczynają 3 miliony Polaków. Roczna sprzedaż opakowań z alkoholem o pojemności 100 lub 200 mililitrów sięga obecnie miliarda sztuk. Przeciętnie każdy z nas wypija w tygodniu 2,5 butelki wina lub 4,5 litry piwa, którego spożycie przekroczyło granicę 100 litrów na osobę rocznie – prawie tyle samo sprzedawanych jest butelek wody.

AW, fot. pixabay

################################################################

Dziękujemy, że przeczytałeś ten artykuł. Podziel się tymi informacjami z innymi. Wyślij link swoim przyjaciołom i znajomym.  Twoje udostępnienie i polecenie nas innym jest dla nas najlepszym podziękowaniem  za pracę dziennikarską na rzecz naszych czytelników. Ciebie to nic nie kosztuje, nam pozwala rozwijać redakcję.

Masz dla nas ciekawy temat? Może szukasz jakiś informacji albo chcesz żebyśmy zajęli się jakąś sprawą? Pisz do nas: .  

Faktykaliskie.pl to portal informacyjny tematycznie obejmujący Kalisz i południową Wielkopolskę. Codziennie przygotowujemy dla Was nawet do kilkudziesięciu informacji o najważniejszych wydarzeniach z miasta i regionu. Na naszym portalu w zakładce „Telewizja Kalisz” znajdziesz też codzienny serwis informacyjny „Magazyn Miejski” jedynej telewizji w mieście. Zachęcamy też do odwiedzania naszych mediów społecznościowych:

https://www.facebook.com/faktykaliskiepl

https://www.youtube.com/channel/UCDsE1VEqkkY_xJo12bjvoqw

Artykuły i materiały telewizyjne przygotowuje dla Was zespół Fundacji Reakcja. Więcej o nasz znajdziecie na stronie https://www.fundacja-reakcja.pl/

Inside Max P

Inside 2

Kategorie P

3R

4R

Poziomy Bottom

5R

Google Ads

Redakcja portalu

https://www.facebook.com/faktykaliskiepl

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor prowadzący
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Oglądaj nas na kanale 232 i/ lub 140 

Multimedia Polska/ Vectra oraz na kanale YT

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor naczelna
Agnieszka Gierz

Fundacja Reakcja

Nadawcą Telewizji Kalisz 

i wydawcą portalu faktykaliskie.pl jest Fundacja Reakcja

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 607 942 977
e-mail: biuro@fundacja-reakcja.pl

Prezes fundacji
Marcin Spętany

https://www.fundacja-reakcja.pl/