Zdrowie - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 01 sierpień 2021 Godzina:
imieniny: Orchidea, Brodzisław

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 1

Top 2

Top mały 1

Top maly 2

Zdrowie

Jakie pieczywo wybierać?

Większość osób uwielbia jeść bułki i chleby. Nie bez przyczyny to właśnie kanapki i tosty znajdują się najczęściej na naszych talerzach w porze śniadania i kolacji, a wiele z nas zabiera je ze sobą także do pracy na drugie śniadanie. Pieczywo spożywamy o różnych porach dnia i z różnorodnymi dodatkami. Jest zatem stale obecne w naszej diecie, ale czy wiemy, które rodzaje chleba warto spożywać? Czy wiemy jaki chleb ma najwięcej składników odżywczych i jak odróżnić prawdziwe pieczywo od jego podróbki? Przedstawiamy kilka najważniejszych faktów na temat pieczywa.

  1. Białe czy ciemne?

Kto nie chciałby zjeść chrupiącej, ciepłej jeszcze kromki chleba z masłem… Takie pieczywo to prawdziwy przysmak, ale niestety, biała mąka nie wpływa korzystnie na nasz organizm. Jasne pieczywo zawiera dużo węglowodanów prostych, które powodują nagły wyrzut, a potem szybki spadek glukozy. Konsekwencją takiego procesu jest poczucie głodu i podjadanie, a to z pewnością w dłuższej perspektywie przyczyni się do odkładania tkanki tłuszczowej. W białym pieczywie często pojawiają się spulchniacze i inne niezdrowe substancje, które mają przedłużyć zdatności produktu do spożycia. Jasny chleb ma także mniej cennych składników odżywczych niż jego ciemny odpowiednik, a zatem mniej błonnika, witamin i minerałów. Nie oznacza to, że białe pieczywo nie ma żadnych zalet. Wręcz przeciwnie. Cenimy je za walory smakowe i lekkostrawność, ale na co dzień lepiej jednak sięgać po ciemne, bardziej odżywcze chleby. Zdrowe pieczywo dobrej jakości znajdziesz na stronie: Aleeko.pl, gdzie dostępne są różne rodzaje chlebów, a wśród nich chociażby żytnie i pełnoziarniste.

  1. Zalety ciemnego pieczywa

Chleby pełnoziarniste i razowe zaspakajają nasz głód na dłużej. Mają bowiem niski indeks glikemiczny i to blisko o połowę niższy niż pieczywo z mąki pszennej. Za to w ich składzie znajduje się więcej witamin, zwłaszcza witaminy B, a ponadto magnez, cynk czy żelazo. Ich regularne spożywanie pozytywnie wpływa na stan naszej skóry, włosów i paznokci. Takie pieczywo ma także sporo błonnika, który wspomaga funkcjonowanie jelit. Częste spożywanie ciemnego chleba może przynieść zatem pozytywne efekty zarówno dla naszego zdrowia, jak i dla wyglądu.

  1. Czy tylko zalety?

Ciemne pieczywo to źródło wielu składników odżywczych, ale niestety jego spożywanie ma także swoje wady. W związku z tym, że zawiera węglowodany złożone, jego trawienie trwa dłużej niż w przypadku pieczywa białego. Ze spożywania „razowca” powinny zrezygnować więc osoby mające częste problemy z żołądkiem.  Sam zakup ciemnego pieczywa również może przysporzyć nam nieco trudności. W sklepach znajduje się duża liczba produktów, które jedynie imitują chleby razowe. W rzeczywistości jest to jasne pieczywo, które zabarwiono karmelem. W trakcie zakupów trzeba zatem poświęcić trochę czasu, by znaleźć oryginalny produkt.

  1. Po czym rozpoznać dobry chleb?

Jeśli chcesz znaleźć prawdziwy chleb, musisz zwrócić uwagę na kilka podstawowych kryteriów. W pierwszej kolejności zweryfikuj kolor. Jeśli chleb żytni będzie miał bardzo ciemną barwę, oznacza to, że został zabarwiony karmelem. Chleb powinien być ciężki, mieć wilgotny środek, a po uciśnięciu powrócić do pierwotnego kształtu. Zwróć także uwagę na termin przydatności do spożycia. Jeśli jest bardzo długi, to zapewne do chleba zostały dodane sztuczne substancje konserwujące.

A może samodzielnie upiec chleb?

Jeśli poświęcimy trochę czasu na samodzielne upieczenie chleba, zyskamy pewność, że nie znajdują się w nim żadne spulchniacze ani wzmacniacze smaku. Możemy użyć w tym celu drożdży lub wyhodować zakwas. Zwłaszcza to drugie rozwiązanie przyniesie nam wiele korzyści. Zakwas ma bowiem pozytywny wpływ na nasz organizm. Zawiera żelazo, wspomaga pracę układu trawienia i dostarcza mnóstwo korzystnych składników odżywczych. Wbrew pozorom pieczenie chleba wcale nie jest skomplikowanym procesem. W Internecie znajdziemy mnóstwo przepisów. Wystarczy tylko wybrać jeden z nich.

Chleb jest stale obecny w naszym codziennym jadłospisie. Musimy więc wybierać pieczywo dobrej jakości, a zatem takie, którego skład obfituje w witaminy, mikroelementy i inne dobroczynne substancje. W ten sposób zadbamy o swoje zdrowie i urodę.

artykuł sponsorowany

Inside Max P

Inside 2

Kategorie P

3R

4R

Poziomy Bottom

5R

Google Ads

Redakcja portalu

https://www.facebook.com/faktykaliskiepl

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor prowadzący
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Oglądaj nas na kanale 232 i/ lub 140 

Multimedia Polska/ Vectra oraz na kanale YT

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor naczelna
Agnieszka Gierz

Fundacja Reakcja

Nadawcą Telewizji Kalisz 

i wydawcą portalu faktykaliskie.pl jest Fundacja Reakcja

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 607 942 977
e-mail: biuro@fundacja-reakcja.pl

Prezes fundacji
Marcin Spętany

https://www.fundacja-reakcja.pl/